Domácí sekaná je tak trochu klasika. Je to troufalost označit sekanou za skvělou? Proč ne. Tahle klasika klasik se na různých místech připravuje opravdu různě a fantazii se meze nekladou. A vychutnat si ji naplno je možné na různé způsoby.

INGREDIENCE
1 kg mletého masa – hovězí plus vepřové
3 větší cibule
1 vejce
celozrnný rohlík
česnek
majoránka
rozdrcené kukuřičné lupínky
slepičí vývar
sůl

POSTUP

  • Mleté maso zpracujte dohromady s namočeným rohlíkem, solí, česnekem a kořením.
  • Cibuli poduste ve vývaru (polovinu dejte do sekané, pokud jako přílohu dáte např. štouchané brambory, tak druhou polovinu přidejte tam).
  • Z hmoty udělejte válečky, obalte v drcených kukuřičných lupíncích, na plechu na každý váleček ukrojte snítku másla.
  • Pečte na 200 stupňů cca 60-75 minut, poté, co se máslo rozpustí, podlijte vodou, polévejte cca každých 15 min. (poslední půlhodinu již ne, aby byla křupavá kůrčička).

ČAS PŘÍPRAVY
60-75 minut

Energická hodnota
439 kcal / 200 g sekaná

#TIP
Sekanou si můžete dát samotnou, s chlebem, místo burgeru v housce, ale také jako slavnostní oběd. Co třeba se štouchanými bramborami a cibulovým zelím?

MICHAL NOVOTNÝ on Linkedin
MICHAL NOVOTNÝ
Profesí marketingový specialista se slabostí pro inovace všeho druhu, statistiky a sociální sítě. Miluji vaření a nejen v kuchyni spojuji často nespojitelné. A ten pravý relax pro mě znamenají hory, ať už po svých nebo na kole či koloběžce.

Sdílet na Pinterestu

Sdílej

Sdílejte tento příspěvek s vašimi přáteli.