Marinované tofu je lahůdka. Je vlastně sójový sýr (kdybychom to hodně zjednodušili). Na trhu je poměrně dostupný (na rozdíl třeba od tempehu), prodává se v řadách variant (přírodní, uzený, marinovaný, s mořskou řasou atp.). Pro začátek lze doporučit ochucenou variantu – uzenou, marinovanou… Takže?

INGREDIENCE
TOFU
tofu (balení á 250 g)
olivový olej
kukuřičná mouka
víno
bylinky
sůl

KAŠE
brambory (500 g)
cibule
mléko
máslo

POSTUP

TOFU

  • Nakrájejte na kostičky, naložte do směsi oleje, vína, soli, přidejte bylinky (můžete provensálské, postačí tradiční majoránka). Nechejte naložené ideálně přes noc, v horším případě pár hodin.
  • Pro pečení přichází možná nelogický krok: po vyjmutí z marinády lehce obalte v kukuřičné mouce, tofu tak získá zajímavý rozměr a pečte jako maso (stačí cca 10 minut). A hotovo.

BRAMOBOROVÁ KAŠE

  • Zde vlastně není co dlouze vysvětlovat, uvařte brambory a rozšťouchejte (nemixujte, bramborové pyré je nechvalně proslulé retro).
  • Přidejte cibulku osmaženou dozlatova, trochu másla a teplého mléka (doporučuji nemít u kaše příliš řídkou konzistenci, ta vizuálně nevypadá nejlépe).

ČAS PŘÍPRAVY
40 minut

Energická hodnota
l 350 KCAL / porce (130 KCAL tofu)
Vystačí na cca 2 porce

MICHAL NOVOTNÝ on Linkedin
MICHAL NOVOTNÝ
Profesí marketingový specialista se slabostí pro inovace všeho druhu, statistiky a sociální sítě. Miluji vaření a nejen v kuchyni spojuji často nespojitelné. A ten pravý relax pro mě znamenají hory, ať už po svých nebo na kole či koloběžce.

Sdílet na Pinterestu

Sdílej

Sdílejte tento příspěvek s vašimi přáteli.